Tort cu mascarpone, piscoturi si portocale



A venit timpul sa postez reteta dulce pentru Provocarea Bucatarul curajos initiata de Ama dar gazduita luna aceasta de Gabriela Petre.
Reteta este delicioasa si racoritoare, tocmai buna pentru perioada asta foarte calduroasa.
Recunosc ca am modificat foarte putin reteta. Reteta originala o gasiti aici.
Ingrediente:
Blat:

  • 250g biscuiti Petit Beurre
  • 115g unt
  • 2 linguri miere
  • coaja rasa de portocale
  • piscoturi
Crema:
  • 200g frisca lichida
  • 250g mascarpone
  • 50g zahar pudra.
Sirop:
  • 200ml apa
  • 3 linguri zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • coaja de portocale



Mod de preparare:
  1. In reteta originala se foloseste o tava de tort cu pereti detasabili dar in lipsa ei am folosit o tava de cozonac si am inversat ordinea la montaj:)).
  2. Incepem prin a pregati siropul si anume: punem la fiert 200ml apa cu 3 linguri de zahar si un plic de zahar vanilat, il lasam pana devine usor vascos si il lasam sa se raceasca nu inainte de a pune jumatate de lingurita de coaja de portocale. O alta varianta muuult mai simpla si la fel de gustoasa e sa folosim suc de portocale.
  3. Batem frisca cu zaharul pudra, dupa care adaugam branzica mascaropone. Amestecam bine.



4.  In tava de cozonac intindem o folie de plastic si adaugam jumatate din crema cu mascarpone.
5. Inmuiem piscoturile in sirop, cam 1-1.5 secunde pe fiecare parte si le asezam peste crema. Punem si        
    restul de crema si nivelam.
6.  Dam tava la frigider pana pregtim batul de biscuiti.
7.  Sfaramam biscuitii sau ii dam prin masina de tocat carne, topim untul si il adaugam epste biscuiti impreuna 
    cu mierea si coaja de portocala. Amestecam foarte bine.
8.  Intindem biscuitii peste crema de mascarpone si lasam la rece, de preferat pana a doua zi.
9.  Ornam cu felii de portocale si ciocolata.










Comentarii

  1. Mi se pare cea mai interesanta idee! Eu ma gandisem sa-l fac in forma de stollen dar am ezitat, nu stiam cum o sa iasa. Este insa deosebit de aspectuos. Poate mai fac si eu, poate cu zmeura sau piersici...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Elena. Si eu am ezitat dar pana la urma am zis ca incerc.:))
      Cu siguranta am sa-l mai fac si cu alte fructe.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Ce părere ai despre această reţetă? Lasă-ne un comentariu să ne spui cum ţi-a ieşit sau dacă ai nevoie de îndrumări suplimentare.


******************************************************************************************************************************************************************

Dacă ţi-a plăcut reţeta şi vrei să primeşti newsletter de câte ori preparăm ceva nou, lasă-ne adresa ta de email.




***********************************************************************************

Postări populare