Nectar de caise


Ingrediente:
  • 1 kg caise
  • 300g zahar
  • 500ml apa
  • o lingurita de suc de lamaie.

Mod de preparare:
  1.  Spalam caisele cu apa rece apoi le  rupem in jumatati si indepartam samburii.
  2. Le punem intr-o oala, le stropim cu sucul de lamaie si adaugam apa rece.
  3. Le lasam sa fiarba la foc mic amestecand din cand in cand.
  4. Scurgem caisele de sucul format la fierbere si le dam printr-o sita.
  5. In timpul asta in sucul rezultat in urma fierberii punem zaharul si lasam sa se ingroasa putin.
  6. Dupa ce am pasat fructele , adaugam piureul obtinut peste siropul de zahar si lasam pe foc max 3 clocote.
  7. Rasturnam nectarul fierbinte in sticle curate si sterilizate.
  8. Daca vrem sa-l pastram pentru la iarna, punem sticlele la bain-marie sau la cuptor.
  9. Eu am infilatat sticlele , le-am asezat intr-o tava si le-am bagat in cuptor pentru 30 de minute la 140 de grade.
  10. Dupa acest interval, am inchis  focul cuptorului si le-am lasat pana a 2 a zi sa se raceasca in voie, apoi se pot depozita in locuri racoroase dar uscate.
     

In acelasi mod se poate prepara nectarul din orice fruct de sezon, reusita de a avea nectar proaspat pentru iarna este de 100%.


Comentarii

Postări populare