Chec cu zahar ars





      Aceasta reteta de chec, am mostenit-o de la bunica din partea mamei.
Imi aduc aminte de parca ar fi fost ieri cum se amuza ca de cate ori venea in vizita, iar eu o rugam sa-mi faca aceasta minunatie de chec . Bineinteles ca de fiecare data il facea cu mare drag iar eu ma minunam de fiecare data de lejeritatea cu care se invartea prin bucatarie, in ciuda varstei inaintate.
Nu fac foarte des reteta asta, dar de fiecare data are un succes imens si intotdeauna spun cu foarte mare mandrie ca am reteta de la bunica mea.:)



Ingrediente:

  • 3 oua
  • 100g zahar pentru ars
  • 200g zahar
  • 250ml lapte sau smantana
  • 3-4 linguri de ulei
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • drojdie de bere cat o boaba de mazare
  • 1 plic de zahar vanilat- facultativ-
  • nuca, stafide sau  alune
  •  faina cat cuprinde



Mod de preparare:

  1. Punem 100g zahar intr-o cratita si il ardem.
  2. Exista doua variante si anume, aduagam cana de lapte fierbinte peste zaharul ars, dar exista riscul sa se arda, desi nu influenteaza cu nimic reteta si gustul, sau lasam 15-20 de minute sa se raceasca putin zaharul ars si turnam laptele caldut.
  3. Eu, depinde cat de mult ma grabesc, uneori folosesc prima varianta, alteori astept pana a doua zi sa se topeasca caramelul.
  4. Dupa ce s-a topit caramelul si s-a racit  trecem la urmatoarele operatiuni.
  5. Intr-un vas amestecam usor cu telul cele 3 oua cu 200g zahar, dupa care turnam putin cate putin carmelul si amestecam.
  6. Adaugam cele 3-4 linguri de ulei, eu pun 4 dar daca vi se par multe puteti lasa doar 3.
  7. Adaugam si drojdia si amestecam foarte bine sa se incorporeze.
  8. Urmeaza bicarbonatul de sodiu stins cu putin otet.
  9. Si la final faina, in jur de 1.5-2 cani.
  10.  De preferat sa cerneti faina intr-un castron si sa puneti cu o lingura, una catre una pentru a fi sigur ca nu o sa fie nici prea moale, nici prea tare.
  11. Trebuie sa aiba consistenta obisnuita a unui aluat de chec.
  12. Se incinge cuptorul.
  13. Se ung doua  tavi de chec cu ulei si se presara faina.
  14. Se rastoarna compozitia in tavi in mod egal si se presara nuci/alune, stafide sau ce doriti si daca doriti.
  15. Se coace la 180 grade timp de 30 de minute.
  16. Se face testul cu scobitoarea si daca s-a copt se scoate din cuptor, se culca tava pe-o parte si se inveleste cu un prosop curat.
  17. Dupa ce s-a racit, se scoate din tava, se pudreaza cu zahar pudra si se serveste cu ceai de fructe sau cu lapte.


Comentarii

  1. Imi place cum se prezinta checul.Cautam o reteta de piscoturi cu zahar ars si am ajuns aici.Imi plac dulciurile cu zahar ars,indeosebi aluaturile cu zahar ars. Eu nu am preparat niciodata aluaturi turnate cu drojdie-un motiv in plus sa incerc reteta aceasta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ce părere ai despre această reţetă? Lasă-ne un comentariu să ne spui cum ţi-a ieşit sau dacă ai nevoie de îndrumări suplimentare.


******************************************************************************************************************************************************************

Dacă ţi-a plăcut reţeta şi vrei să primeşti newsletter de câte ori preparăm ceva nou, lasă-ne adresa ta de email.




***********************************************************************************

Postări populare